pedagogische visie

Hoewel de kinderen in groep worden opgevangen, wordt er ook rekening gehouden met het kind als individu. Elk kind heeft zijn eigen ritme. Kinderen worden hier niet gedwongen, wel gestimuleerd. Het stimuleren van de zelfredzaamheid (het zelfstandig eten, zindelijk worden, …), het bevorderen van sociale vaardigheden (het leren omgaan met andere kinderen en volwassenen), het leren respect te hebben voor elkaar.

Structuur

Structuur is belangrijk in de opvoeding van een peuter. Een dagindeling en duidelijke regels maken dat peuters zich veilig en zeker voelen.

Communicatie met ouders

Goede afspraken, wederzijds vertrouwen en respect dragen bij tot een aangename samenwerking tussen ouders en kindbegeleider. Een open communicatie is belangrijk voor een goede samenwerking.

Tijdens het brengen en het halen van het kind probeer ik tijd vrij te maken om informatie uit te wisselen. Anderzijds maak ik ook gebruik van een heen- en weerschrift om belangrijke zaken te noteren. Ouders kunnen met vragen en opmerkingen steeds bij mij terecht.

Via een nauwe samenwerking en een goed overleg kunnen wij de manier van opvoeden in de thuissituatie en in het opvangmilieu zo goed mogelijk op elkaar kunnen afstemmen. In de mate van het mogelijke en met de welzijn van het kind in gedachte kom ik graag tegemoet aan jullie vragen en wensen.

Speelgoed

Spelen is heel belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Er is een ruim aanbod aan speelgoed voorhanden, waarbij we graag de focus leggen op pedagogisch en ecologisch verantwoord speelgoed.

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s